Bir Seyler Yazmak

Merhaba,

Oğlum, baba bloguma bir şeyler yazdım, okur musun, deyince, önce o da nedir diye irkildim. Sonra, bu konudaki bilgisizliğime içerledim ve çaktırmadan soruşturmaya başladım.

Acaba bende BİR ŞEYLER yazabilir miydim?

Bakalım göreceğiz.

Saygılarımla,

Haluk Erpeden


28 Ekim 2013 Pazartesi

CUMHURİYETSİZLİK


CUMHURİYETSİZLİK
(TÜRKİYE CUMHURİYETİ HERKESİN MİDİR ACABA ?)

Ülkemizde Cumhuriyet kavramı,
“Ulusun, egemenliğini kendi elinde tuttuğu ve bunu belirli süreler için seçtiği vekilleri aracılığıyla kullandığı devlet biçimi
Şeklinde algılanmaktadır ve aslında doğrusu da budur.
(Biz bazılarını sinirlendirmeyelim ve ULUS yerine UMUM, onun yerine de HERKES diyelim.)

Aristo “Cumhuriyet, HERKESİN çıkarını gözeten halk yönetimidir” demiş.
Günümüz Türkiye’sinde HERKES  gerçekten yönetimde halk olarak temsil edilmekte midir,
Yoksa, HERKES dendiğinde akla, yalnızca, 
yüzde bilmem kaçın oy verdiği temsilciler mi gelmektedir ?

Bu HERKES’den herhangi birisi ortaya çıkıp,
“Bunlar benim değil, kendi çıkarlarını temsil ediyorlar, dolayısıyla,
Benim egemenliğim elimden alınmıştır” derse,
Ne olmalıdır ?
Bu sorunun cevabını yaşasaydı Aristo’ya sorardık, o halde biz,
“Ne olmaktadır” sorusuna cevap alalım Temsilcilerden.

Eğer cevap “BEN” “BİZ” “BİZLER” benzeri, belirsizlik içeren ve
Egemenliğin yerini alan söz yumağı halinde gelirse,
Anlamak gerekir ki,
HERKESİN egemenliği gitmiş, yerine,
“HERKESE rağmen, BAZILARI için” yönetimi gelmiştir.

Bunun adı da HERKESİN CUMHURİYETİ değil,
Solon’un tabiriyle,
Bir tür dereceli Oligarşi, yani TİMOKRASİ olur ve
CUMHURİYETSİZLİK başlar.

Biline…

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder