Bir Seyler Yazmak

Merhaba,

Oğlum, baba bloguma bir şeyler yazdım, okur musun, deyince, önce o da nedir diye irkildim. Sonra, bu konudaki bilgisizliğime içerledim ve çaktırmadan soruşturmaya başladım.

Acaba bende BİR ŞEYLER yazabilir miydim?

Bakalım göreceğiz.

Saygılarımla,

Haluk Erpeden


13 Ağustos 2013 Salı

EVDEKİ %50 HANGİ DEVLETİN VATANDAŞIDIR ?

"ERDOĞAN KENDİ DEVLETİNİ KURDU"
Kemal Kılıçdaroğlu'nun CNN Türk de, Hande Fırat'ın bir sorusuna verdiği cevap bu.
Haklı mı ? Bakalım ;

Devlet nedir ve devlet olmanın ana unsurları nelerdir?
Klasik anlamda, bir toprak parçası üzerinde bağımsız bir örgüt kurmuş insan topluluğu,
DEVLET olarak adlandırılır.

Toprak parçasına ÜLKE, insan topluluğuna NÜFUS denilebilir.
Bağımsızlık ise Ülke üzerinde Nüfusun Hakimiyeti olarak tanımlanabilir.

Durum böyle iken, TC Devleti ile aynı topraklarda ve aynı zaman diliminde, BİRİLERİNİN,
Başka bir devlet kurması olası mıdır ?
ZIMNİ olarak Evet.

Kılıçdaroğlu'nun savını destekleyen çok sayıda etmen mevcuttur :
BENİM ( Bakanım, polisim, askerim, valim, kaymakamım, milletim ve YÜZDE ELLİ'm)

Pekala, "benim" olduğu söylenen kamu görevlileri dışında, Adı konulmuş mu, konulmamış mı olduğu bilinmeyen, ancak,
Derinde (!) değil Satıhta ve alenen yer aldığı kesin olan,
Bu İkame Devletin (!)
VATANDAŞLARI Kimlerdir?

"Evde Bekletilen" %50 mi ?
Bu devletin vatandaşları olmayanlar hangi haklardan mahrumdurlar ?
Devlet terörü sonucunda ölen ve sakat kalanlardan hangi devlet sorumludur ?
Pilotlarımızın kaçırılmasına, sınırda yaşamın zehir olmasına neden olan dış politika hangi devlete aittir ?

ESAS MERAK ETTİĞİM İSE ;
Biri Resmi, diğeri Zımni bu İki Devletin Vatandaşları DÜŞMAN MIDIRLAR ?




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder